Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave:

 Artikel 1- Definities

 Artikel 2- Identiteit van Kinasol

 Artikel 3- Toepasselijkheid

 Artikel 4- Het aanbod

 Artikel 5- De overeenkomst

 Artikel 6- Herroepingsrecht

 Artikel 7- Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

 Artikel 8- Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten

 daarvan

 Artikel 9- Verplichtingen van Kinasol bij herroeping

 Artikel 10- Uitsluiting herroepingsrecht

 Artikel 11- De prijs

 Artikel 12- Nakoming en extra garantie

 Artikel 13- Levering en uitvoering

 Artikel 14- Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

 Artikel 15- Betaling

 Artikel 16- Klachtenregeling

 Artikel 17- Geschillen

 Artikel 18- Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

Artikel 1-Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument

 producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een

 overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten

 door Kinasol worden geleverd of door een derde partij op basis van een

 afspraak tussen die derde en Kinasol;

 2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken

 van zijn herroepingsrecht;

 3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die

 verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of

 beroepsactiviteit;

 4. Dag: kalenderdag;

 5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en

 geleverd worden;

 6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige

 levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een

 bepaalde periode;

 7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel– waaronder ook begrepen

 e-mail– dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie

 die aan hempersoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die

 toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is

 afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die

 ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk

 maakt;

 8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de

 bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

 9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen Kinasol en de

 consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd

 systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of

 diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend

 of medegebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor

 communicatie op afstand;

 10. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden

 opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;

 ● Kinasol: de rechtspersoon als nader gedefinieerd in artikel 2, die

 producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan

 consumenten aanbiedt als uiteengezet onder deze algemene

 voorwaarden;

1. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden

 gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument

 en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn

 samengekomen;

 

 Artikel 2–Identiteit van Kinasol

 Naam ondernemer: Kinasol

 Vestigingsadres: Schrames 40, 5988NR, Helden

 E-mailadres: info@kinasol.nl

 KvK-nummer: 98113216

 BTW-identificatienummer; NL003299708B27

 

Artikel 3–Toepasselijkheid

 1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van

 Kinasol en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen

 ondernemer en consument. 

 2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst

 van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar

 gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Kinasol voordat de

 overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de

 algemene voorwaarden bij Kinasol zijn in te zien en dat zij op verzoek

 van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

 3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in

 afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand

 wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs

 elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld

 op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige

 manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op

 afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene

 voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en

 dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op

 andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

 4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens

 specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het

 tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de

 consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds

 beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig

 is.

 

 Artikel 4–Het aanbod

 1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder

 voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

 2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de

 aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving

 is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod

 door de consument mogelijk te maken. Als Kinasol gebruik maakt van

 afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de

 aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke

 vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Kinasol niet.

 3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk

 is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van

 het aanbod zijn verbonden.

 

 Artikel 5–De overeenkomst

 1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot

 stand op het moment van aanvaarding door de consument van het

 aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

 2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft

 aanvaard, bevestigt Kinasol onverwijld langs elektronische weg de

 ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst

 van deze aanvaarding niet door Kinasol is bevestigd, kan de consument

 de overeenkomst ontbinden. Na ontvangst van deze bevestiging is het

 voor de consument niet langer mogelijk en overeenkomst te ontbinden

 of annuleren: wel kan de consument gebruik maken van het

 herroepingsrecht (artikel 6).

 3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Kinasol

 passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging

 van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige

 web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal

 Kinasol daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

 4. Kinasol kan zich- binnen wettelijke kaders– op de hoogte stellen of de

 consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van

 al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord

 aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Kinasol op grond van

 dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te

 gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te

 weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

 5. Kinasol zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale

 inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op

 zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke

 manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager,

 meesturen:

        1. het bezoekadres van de vestiging van Kinasol waar de

            consument met klachten terecht kan;

        2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument

            van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een

           duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het

           herroepingsrecht;

        3. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

        4. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst

            of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van

            aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van

            de overeenkomst op afstand;

        5. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de

            overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van

            onbepaalde duur is;

        6. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het

            modelformulier voor herroeping.

 6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts

 van toepassing op de eerste levering.

 

 Artikel 6–Herroepingsrecht

 1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop

 van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 (veertien)

 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Kinasol mag de

 consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot

 opgave van zijn reden(en) verplichten.

 2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de

 consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die

 niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

        1. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten

            heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem

            aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. Kinasol

            mag, mits zij de consument hier voorafgaand aan het

            bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een

            bestelling van meerdere producten met een verschillende

            levertijd weigeren.

        2. als de levering van een product bestaat uit verschillende

           zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een

           door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste

           onderdeel heeft ontvangen;

        3. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten

            gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument,

            of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft

            ontvangen.

 

 Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

 1. De consument kan een diensten overeenkomst en een overeenkomst

 voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is

 geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen

 ontbinden. Kinasol mag de consument vragen naar de reden van

 herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

 2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het

 sluiten van de overeenkomst.

 

 Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op

 een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

 1. Indien Kinasol de consument de wettelijk verplichte informatie over het

 herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft

 verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de

 oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel

 vastgestelde bedenktijd.

 2. Indien Kinasol de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de

 consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de

 ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de

 bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie

 heeft ontvangen.

 

 Artikel 7–Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

 1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het

 product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of

 gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de

 werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat

 de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals

 hij dat in een winkel zou mogen doen.

 2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het

 product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product

 die verder gaat dan is toegestaan in lid 1.

 3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het

 product als Kinasol hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst

 alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft

 verstrekt.

 

Artikel 8–Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument

en kosten daarvan

 1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit

 binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor

 herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan Kinasol.

 2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in

 lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of

 overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) Kinasol. Dit hoeft niet als

 Kinasol heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument

 heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het

 product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

 3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren,

 indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en

 conform de door Kinasol verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het

 herroepingsrecht ligt bij de consument.

 5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van

 het product. Als Kinasol niet heeft gemeld dat de consument deze

 kosten moet dragen of als Kinasol aangeeft de kosten zelf te dragen,

 hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.

 6. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke

 levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud,

 indien:

         1. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft

             ingestemd met het beginnen van de nakoming van de

             overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;

         2. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het

             verlenen van zijn toestemming; of

         3. Kinasol heeft nagelaten deze verklaring van de consument te

             bevestigen.

 7. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle

 aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

 

 Artikel 9–Verplichtingen van Kinasol bij herroeping

 1. Als Kinasol de melding van herroeping door de consument op

 elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze

 melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

 2. Kinasol vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele

 leveringskosten door Kinasol in rekening gebracht voor het

 geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 (veertien) dagen

 volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt.

 Tenzij Kinasol aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten

 met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de

 consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar

 gelang welk tijdstip eerder valt.

 3. Kinasol gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de

 consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere

 methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

 4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van

 levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Kinasol de

 bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

 Artikel 10–Uitsluiting herroepingsrecht

 Kinasol kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het

 herroepingsrecht, maar alleen als Kinasol dit duidelijk bij het aanbod, althans

 tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

 1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan

 schommelingen op de financiële markt waarop Kinasol geen invloed

 heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;

 2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder

 een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij

 producten, digitale inhoud en/of diensten door Kinasol worden

 aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de

 mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder

 leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder

 verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;

 3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar

 alleen als:

         1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande

             instemming van de consument; en

         2. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht

             verliest zodra Kinasol de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;

 4. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van

 accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of

 periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden,

 goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;

 5. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de

 overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan

 is voorzien;

 6. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die

 niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een

 individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor

 een specifieke persoon bestemd zijn;

 7. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;

 8. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of

 hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de

 verzegeling na levering is verbroken;

 9. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn

 met andere producten;

 10. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het

 sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan

 plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk

 is van schommelingen van de markt waarop Kinasol geen invloed

 heeft;

 11. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur,

 waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

 12. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van

 abonnementen hierop;

 13. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager,

 maar alleen als:

         1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande

             instemming van de consument; en

         2. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn

             herroepingsrecht verliest.

 

 Artikel 11– De prijs

 1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de

 prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd,

 behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in

 btw-tarieven.

 2. In afwijking van het vorige lid kan Kinasol producten of diensten

 waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële

 markt en waar Kinasol geen invloed op heeft, met variabele prijzen

 aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat

 eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod

 vermeld.

 3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de

 overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van

 wettelijke regelingen of bepalingen.

 4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de

 overeenkomst zijn alleen toegestaan indien Kinasol dit bedongen heeft

 en:

          1. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

          2. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te

              zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

 5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn

 inclusief btw.

 

 Artikel 12–Nakoming overeenkomsten extra garantie

 1. Kinasol staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan

 de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de

 redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de

 datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande

 wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien

 overeengekomen staat Kinasol er tevens voor in dat het product

 geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

 2. Een door Kinasol, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte

 extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die

 de consument op grond van de overeenkomst tegenover Kinasol kan

 doen gelden indien Kinasol is tekortgeschoten in de nakoming van zijn

 deel van de overeenkomst.

 3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van Kinasol,

 diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de

 consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan

 dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in

 de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

 

Artikel 13–Leveringenuitvoering

1. Kinasol zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in

 ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten

 en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

 2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan Kinasol

 kenbaar heeft gemaakt.

 3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene

 voorwaarden is vermeld, zal Kinasol geaccepteerde bestellingen met

 bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een

 andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging

 vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts

 gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan

 uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De

 consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder

 kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

 4. Na ontbinding conform het vorige lid zal Kinasol het bedrag dat de

 consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.

 5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij

 Kinasol tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf

 aangewezen en aan Kinasol bekend gemaakte vertegenwoordiger,

 tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

 Artikel 14–Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

 Opzegging:

 1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is

 aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of

 diensten, te allen tijde

 opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen

 opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

        1. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is

            aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of

            diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen

            met in achtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en

            een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

        2. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

         ● te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een

            bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

        ● tenminste opzeggen op dezelfde wijze als deze overeenkomsten door

           hem zijn aangegaan;

        ● altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als Kinasol voor zichzelf

           heeft bedongen.

 

Verlenging:

       1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot

           het geregeld afleveren van producten of diensten, mag niet stilzwijgend

           worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

       2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor

           bepaalde tijd is aangegaan stilzwijgend worden verlengd voor een

           bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze

           verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan

           opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

       3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot

           het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen

           stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument

           te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één

           maand.

 Duur:

       1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de

           consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een

           opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de

           redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de

           overeengekomen duur verzetten.

 

 Artikel 15–Betaling

 1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende

 voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen

 te worden voldaan binnen 14 (veertien) dagen na het ingaan van de

 bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14

 (veertien) dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een

 overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan

 op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst

 heeft ontvangen.

 2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in

 algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling

 van meerdan50%.Wanneervooruitbetaling is bedongen, kan de

 consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering

 van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen

 vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

 3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of

 vermelde betaalgegevens onverwijld aan Kinasol te melden.

 4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en)

 voldoet, is deze, nadat hij door Kinasol is gewezen op de te late betaling

 en Kinasol de consument een termijn van 14 (veertien) dagen heeft

 gegund om als nog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het

 uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog

 verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is Kinasol

 gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten

 

in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15%

 over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende

 €2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van€

 40,=. Kinasol kan ten voordele van de consument afwijken van

 genoemde bedragen en percentages.

 

 Artikel 16–Klachtenregeling

 1. Kinasol beschikt over een voldoende bekend gemaakte

 klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze

 klachtenprocedure.

 2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen

 bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd,

 volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Kinasol.

 3. Bij Kinasol ingediende klachten worden binnen een termijn van 14

 (veertien) dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord.

 Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt

 door Kinasol binnen de termijn van 14 (veertien) dagen geantwoord

 met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument

 een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

 

 Artikel 17–Geschillen

 1. Op overeenkomsten tussen Kinasol en de consument waarop deze

 algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands

 recht van toepassing. Alle geschillen die voortvloeien uit de

 overeenkomst en/of deze algemene voorwaarden zullen worden

 voorgelegd aan de bevoegde rechter van het arrondissement waar

 Kinasol kantoor houdt.

 

 Artikel 18–Aanvullende of afwijkende bepalingen

 Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende

 bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen

 schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de

 consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een

 duurzame gegevensdrager.